Saturday, October 30, 2010

Amiens, je t'aime?

Eilen oli hyvin lähelle täydellinen päivä. Päätin ryhtyä hyväksi ihmiseksi, ja leivoin elämäni ensimmäisen suklaakakun. Kavereita löytyi onneksi tarpeeksi jotten joutunut itse syömään sitä kokonaan (kuvia liitän facebookiin jos ei tämä vieläkään toimi).

Juttelin parille kaverilleni ja niiden mielestä ajattelen liikaa. Aiheena siis että nyt on loma, ja haluaisin mennä Pariisiin, mutta mietin että pitäisikö sittenkään kun ei mukaankaan taida olla lähtijöitä ja miljoona muuta syytä. Onhan se totta, on paljon ihmisiä jotka lähtevät siltäseisomalta vaikka Kreikkaan enkä minä saa edes hommattua itseäni Pariisiin :)

Ajattelin siis maanantaina lähteä Pariisiin. Joku vielä niittaa minut katakombeihin, mutta ainakin näen ne ehkä sitä ennen.

Ongelmana katolisten ja baptistien kanssa on tällä hetkellä se että minua ei aivan täysin kiinnosta vielä kolmea päivää viikossa kirkossa (tarkoittaen viikonloppujen menetystä), ja ne ei välttämättä ihan tykkää jos sanon "tulen sitten kun huvittaa" (tietysti kohteliaammin muotoiltuna mutta silti), joten pitää yrittää keksiä jotain. Luultavasti päädyn takeltelemaan totuuden. Minä olen aikuinen ihminen, minä päätän vapaa-ajastani.

Kiitos kaikille korteista ja muista muistamisista! Ne joille en ole vielä lähettänyt korttia, lähettäkää osoitteenne (tämä koskee sinua Heikki!), mutta en kyllä lupaa että ihan pikaisesti lähetän mitään, kuten tietävät ne jotka ovat lähettäneet minulle sähköpostia ja odottavat edelleen >:) Luin kyllä viestinne, en vain tiennyt mitä sanoa juuri silloin.

Luulin että pelottavin asia ulkomailla ollessa olisi lääkäriin meno, mutta ei: minulla on nyt hammaslääkäriaika n. viikon päähän. Kuulemma 60% maksusta korvataan myöhemmin (ehkä) joten peukut pystyyn jne. Täällä ei ole opiskelijahintoja lääkäreille. Sitten vaan jännäämään josko täällä kaikki hammasongelmat ratkaistaan laajoilla metallilaatoilla joiden olemassaoloa ei voi peittää tai muuta vastaavaa. Ei se edes ole reikä! Kistus. Ja viisastelijoille tiedoksi että a) tein suklaakakun vasta kun olin sopinut hammaslääkäriajan ja b) olen pitänyt hampaistani erinomaisesta huolta, joten en ymmärrä miksi juuri nyt täytyi osua tällainen.

Jos kerta nyt lähden Pariisiin, menee kai viikonloppu pakertaessa, ja sitten voin hyvillä mielin rieskata pääkaupungissa. Jiihaa. Lisänä vielä koska itseasiassa olen opiskellut torstain latinan kokeeseen viimeiset kaksi viikkoa miltei päivittäin, oikeastaan minun tarvitsee vain ilmestyä torstaina yliopistolle ja kaikki muu lukeminen on oikeastaan extraa. Aika siistiä.

Lisäys: ai niin, ja palomuurin vuoksi täällä ei voi käyttää filezillaa, puttyä tai Skypeä (oikeastaan mitään selaimen lisäksi jos sen pitäisi kytkeytyä nettiin). Adoben softia tai Firefoxiakaan ei voi kätevästi (=normaalisti) päivittää, joten olin aluksi hiukan huolissani, mutta manuaalinen asennus toimii kyllä, joten ehkä täältä selvitään ilman sen kummempia viiruksia.

Lisäys vielä myöhemmin: ilmeisesti maanantaina kaupat ovat kiinni. Valitsin siis erinomaisen päivän mennä Pariisiin. Jos sinne nyt pääsee. No, yritys hyvä kymmenen ja sitä sun rataa.

No comments:

Post a Comment